For Your Elevated Taste & In-depth Knowledge
Rough Magazine started from a personal contemplation:
"When it comes to aesthetics and style, 'taste' is important. Why is it that there is no 'taste' in opinions that reflect your individuality? Moreover, when it comes to opinions, why is there no 'depth?'"
In the current era of 'fast trend equals fast media,' new media often serve as instant and disposable newsletters which lack depth.
Rough Magazine aims to define the new standards for fashion magazines by emphasizing originality, in-depth insight & knowledge, and curation with elevated taste."
러프매거진은 사적인 고민에서 시작되었습니다.
"미학적인것들은 ‘taste(감각)’ 를 따지면서, 왜 정작 의견엔 ‘taste’ 가 없을까? 그리고 의견을 뒷받침할 'depth(깊이)' 는 왜 부재하는걸까?"
저희는 지금 'fast trend = fast media', 제2차 디지털 전환이 이루어지고 있는 요즘, 새로운 미디어들은 종종 깊이가 부족한 인스턴트 뉴스레터 형식으로 빠르게 소비되고 마는 형식으로 전개되고 있습니다.
러프매거진은 오리지널리티, 풍부한 인사이트, 그리고 세련된 큐레이션을 강조함으로써, 감도높은 취향과 심도 있는 지식을 모두 충족하여, 패션 매거진의 기준을 새롭게 재정의하고자 합니다.
감도 높은 취향, 심도 있는 지식을 위한 패션 매거진.
Cross-Cultural Platform:
Building Bridges of Inspiration and
Collaboration Opportunities for creatives.
Rough Magazine, pioneering as the first Korean-English bilingual fashion magazine, aspires to offer interactive media exposure between international and Korean audiences, fostering a cultural dialogue between creatives and new market audiences.
Through Rough Magazine, we strive to present a wide range of perspectives from creative talents across different regions. Our goal is to broaden opportunities for emerging leaders and inspire a new generation more expansively. Beyond being just a publication, we aspire to cultivate a vibrant creative community.
By leveraging Korea's growing influence as a fashion industry hub, we strive to facilitate the exchange of cultural values within the creative industry and serve as a collaborative platform.
Rough Magazine은 한영 이중 언어를 기반으로 한 패션계의 선구자로서, 국제적 및 한국의 관객 사이에 상호작용적 미디어 경험을 제공하며, 창작자들과 새로운 마켓 오디언스 간에 문화적 대화를 촉진하는 것을 목표로 합니다.
전 세계 다양한 문화권에서 활동하는 창의적 인재들의 시각을 통해, 새로운 세대에게 깊은 영감을 주고, 떠오르고 있는 크리에이티브 리더들에게 더 넓은 기회의 발판을 마련하고자 합니다.
Rough Magazine은 단순한 미디어 개념을 넘어, 창의적 교류가 활발한 글로벌 커뮤니티 플랫폼으로 다가가고자 합니다.
현재 한국이 글로벌 패션의 중심지로 강한 입지를 다지고 있는것을 기회로하여 크리에이티브 씬 내에서
문화적 가치의 교류에 가치를 두어, 전 세계 아티스트들이 서로를 발견하고, 협력할 수 있는 기회를 제공하는 러프매거진으로 자리잡고자 합니다.
The Founder

Joanne Jiyoon Lee,
Educated at Central Saint Martins (Foundation Diploma in Art and Design) and the London College of Fashion (BA in Honours Fashion Management), she is known for her versatile career in strategic planning in business, marketing, and the creative sector.
Her diverse experience includes roles as a creative / visual director, fashion buyer, brand manager, and contribution editor - collaborating with renowned artists and partners like Saint Laurent, Givenchy, Fendi, Chrome Hearts, Coperni, Ottolinger, 032c, Dion Lee, Helmut Lang, Martine Rose and more.
Her deep industry knowledge led to the establishment of Rough Medium, a boutique agency for brand positioning in the APAC market, and Rough Magazine.
Rough Magazine, especially, arose from questioning the lack of 'taste' and 'depth' in the quick consumption of fashion media, aiming to surpass the prevailing 'fast trend equals fast media' paradigm with its focus on originality and insightful, tasteful content.
Joanne's ambition to shift the outdated and shallow fashion industry's dynamics and set the new standard of fashion by promoting a more inclusive and profound dialogue within the fashion world. Her guiding principle, “That was then, this is now,” encapsulates the magazine's commitment to challenging the status quo and introducing a new era of thoughtful fashion journalism.
Joanne Jiyoon Lee, 이지윤.
런던 센트럴 세인트 마틴(Central Saint Martins)에서 Foundation Diploma in Art and Design 이수.
런던 패션 대학(London College of Fashion)에서 패션 경영(Honours Fashion Management), 학사 이수.
과거 크리에이티브 / 비주얼 디렉터, 패션 바이어, 브랜드 매니저, 패션 에디터로의 경험이 있으며, Saint Laurent, Givenchy, Fendi, Chrome Hearts, Coperni, Ottolinger, 032c, Dion Lee, Helmut Lang, Martine Rose 등, 다양한 아티스트 및 파트너들과 협업을 하였고 편집샵 사업 런칭까지, 창의적인 감각과 전략적인 비즈니스 관점을 결합하여 다양한 경력을 쌓았다.
이후, 2023년, APAC 시장에서 브랜드 포지셔닝을 전문으로 하는 크리에이티브 컨설팅 에이전시인 Rough Medium과 디지털 패션 매거진, Rough Magazine을 설립했다.
특히, Rough Magazine은 빠른 소비 문화에서 'Taste(감도)'과 'Depth(깊이)'의 부재를 질문하며, 오리지널리티와 통찰력 있는, 감각적 콘텐츠에 초점을 맞추어, 'fast trend = fast media' 패러다임을 바꾸고자 시작되었다.
또 다른 목표는, 구 시대적이고 깊이 없는 패션계의 시스템을 변화시키고, 좀 더 건강한 국내 패션계 문화를 만들어 서로를 서포트하며, 신선하고 오픈마인드된 새로운 기준을 설정하고자 한다. "그때는 그때, 지금은 이거" 라는 패션 저널리즘의 새 시대를 소개하고자 한다.




